Poslední dva roky vzbuzovaly různé podoby pin-up kampaně pivovaru Bernard mezi (feministickou) částí společnosti značný nesouhlas. Estetika věci možná není tak děsivá ve srovnání se širokou škálou sexistických reklam, kterou nabízí český marketing. I tak se ale jedná o kampaň sexistickou. Proč? Ženské tělo je v ní zjednodušené na pouhý objekt, jehož sexualizací je velmi snadné zaujmout cílovou skupinu, totiž mužskou část populace. Billboardy využívají karikatur pin-up girls jako ozdob, nikoliv jako konzumentek. Je otázkou, zda by ve výsledku nebylo víc sexy zobrazit ženy jako právoplatné konzumentky a tak využít potenciálu i druhých 50% populace. Bernard se ale rozhodl posunout kampaň jiným směrem. “Feministická edice“ prezentovaná letos v létě je údajně sebe-humornou reakcí na protesty z feministických kruhů a poučením, aby se lidé nebrali tak vážně. Stanislav Bernard se rozhodl jít s kůží na trh, propůjčil svůj obličej anonymní roztleskávačce. Sebe-ironie? Spíš humor právě na úkor anonymního ženského těla. Pokud se chce Bernard zesměšnit, ať to udělá se vším všudy. Ne znovu s pomocí vyzývavého anonymního těla.
Zde vzniká nápad
bojkotovat Den Bernarda. Jako reakci na předem popsané kampaně se
4.10. vypravíme do podniků, které čepují pivo značky Bernard a
využijeme příležitosti k osvětlení pojmu “feminismus“ naší
“Pravou feministickou edicí“.
Komentáře
Okomentovat